Thursday, January 24, 2008

Kan ingen bara skjuta kråkorna?

Det finns några saker man borde göra något åt…

* Att kliva upp ur sängen och rumpbuffa flera gånger varje natt är ren terror – någon genforskare borde satsa på att fixa fram bebisar som fattar det här med sömn.

* Kråkor som kraxar när bebisar sover borde skjutas. Punkt.

* De som låter det gå fler än tre signaler när de ringer till folk som har sovande bebisar hemma borde få ett straff.

* Någon borde uppfinna en telefon som bara ringer två gånger per dag. Max.

* Diskmaskiner som piper när de är klara och väcker sovande bebisar borde bytas ut till mer tystgående varianter.

* Katter som jamar utanför fönstret där bebisen sover borde skickas på dressyrkurs. Minst.

Så.

Det enda jag vill är ju att få sova!

3 comments:

ajja said...

Låter som om bebis är en otroligt lättväckt en. Testat med att trötta ut henne ordentligt mellan varven när hon e vaken? Hur man nu tröttar ut små bebisar...

Alun said...

Aj, trötta kropp. Aj, trötta huvud. Nu har jag försökt skänka bort henne till min syster och mina föräldrar, ingen verkar sugen. Vad gör vi då? Blocket?

Bara jag said...

Vi har dessvärre testat allt, men sova är tydligen inte hennes grej. Hur det nu kan vara möjligt. Själv skulle jag kunna betala en bra slant för att få sträcksova i ett par dygn eller så...