Wednesday, January 16, 2008

Det är inte farligt att bli blöt i håret

Idag har jag varit ute och promenerat i regnet. Det var faktiskt riktigt skönt. Jag tänker så många intressanta tankar när jag är ute och går. Förutom allt annat kom jag på två bra grejer; det är inte farligt att bli blöt i håret, och det gör inget om man får lite hästskit under skorna. Håret går att fixa (om man tycker att det är viktigt), och skorna går att tvätta (och det kan ju vara bra).
För övrigt tycker jag om doften från brinnande kaminer, och sjöar och hav gör att jag känner mig närmare mig själv. Bebis däremot, föredrar gröt framför kycklingpuré, sonen gillar mest att skjuta ihjäl folk på datorn, och min fru skulle helst av allt vilja vara en tyst sten i en mossig stenmur. Vad katterna vill är det nog ingen som vet.

No comments: