Sunday, February 10, 2008

Guldkorn

Vissa dagar känner jag mig så otroligt tacksam över alla guldkorn som finns i mitt liv. Några har funnits där länge, andra har dykt upp lite eftersom när jag har behövt dem som mest. En del stannar kvar, andra försvinner lika hastigt som de kom när tiden väl är inne för det. Hur som helst så gör de skillnad, och jag vet inte var eller vad jag hade varit utan dem. Vilken tur att jag inte missade dem, det är ju så lätt hänt. Jag önskar bara att de visste hur mycket de betyder. Jag försöker berätta, men jag tror inte att jag gör det tillräckligt ofta eller tydligt nog. Det är knappt jag kan sätta ord på det själv, men känslan är stor. Det finns hopp trots allt.

Dagens nyckelord; jobbstrul och jobbtankar, vänner, kärlek, spagetti och smaklös köttfärssås, spontanitet, stora och små barn, Brie, tröttkoma, Melodifestival.

No comments: