Wednesday, March 19, 2008

Explicitet

Ett stilförtydligande skulle sitta fint. Jag har trott att det är mig själv jag är less på, men efter diskussioner med Fru har jag insett att det snarare handlar om mina suddiga konturer. Istället för att byta stil skulle jag alltså behöva förstärka den jag redan är. Tror jag. Så jag letar och gräver inuti för att hitta något att tydliggöra. Men det är svårt. Allting är ett enda trasselsudd, som att försöka urskilja ett duggregn genom ett vintersmutsigt köksfönster. Hyfsat marigt, med andra ord. Bitarna finns där, men de är otydliga och röriga och verkar inte riktigt passa ihop. Mamma, Fru, Människa, Vän... hur fogar man ihop jagdelarna? Ibland kan jag se ett mönster (eller en röd t-shirt med hängseltryck) och för en stund känner jag mig lite mera sammansatt, men det varar aldrig särskilt länge. Jag antar att jag inte är ensam om fenomenet, men de flesta verkar ändå få till det på något sätt. Den där tydliga identiteten. Jag vet inte ens hur man låtsas.

1 comment:

Anonymous said...

bra start