Saturday, March 8, 2008

Ensam hemma

Så konstigt. Fru har rest till Norrland för att sova och sonen är hos sin pappa så jag är ensam med Bebis hela helgen. Det känns skumt. Tomt liksom. Fast lite skönt också. Igår kväll såg jag en hel film för första gången sedan Bebis kom och idag har jag träffat både Da Exman med flickvän och bästa vännen med hennes yrväder till tvååring. Kvällen har däremot spenderats ensam framför tv:n, men det är verkligen inte samma sak att kolla på melodifestivalen när man inte har någon att häckla tillsammans med. Det är ju halva nöjet och det kan ingen fruktsallad eller naturgodispåse i världen kompensera. Nå. Det har varit en bra dag i alla fall. Bra, men intensiv. Jag borde inte ha bjudit hit alla på en och samma dag, men jag var rädd att det skulle bli för ensamt så jag lockade hit dem med kaffe och nybakade muffins. Nu är jag helt slut. Det tar på krafterna att hålla Bebis på bra humör en hel dag.

Jag blir så effektiv när jag är ensam. Tiden måste ju fördrivas på något sätt så då städar och fixar jag (som att det inte skulle räcka med att ta hand om en bebis). Klockan sju i morse mixade jag smoothisar och snodde ihop en chokladmuffinssmet medan Bebis forsade fram över köksgolvet i sitt mobila gåstolskontor, och igår var det storstädning på exklusiv nivå. Känner mig mycket nöjd. Egentligen skulle jag behöva terapi för mina maniska skov, men jag låter mig hållas. Herregud, det hade kunnat vara mycket värre...

I morgon ska jag shoppa och träna.

No comments: