Wednesday, January 24, 2007

Tänk om jag gör fel

Två introverta brudar, kan det verkligen vara bra? Risken för avstånd och missförstånd är stor och det är svårt att veta vad tankarna där inne handlar om. Ibland undrar jag om jag verkligen känner henne så bra som jag tror. Tänker lite naivt att människor tar ansvar för sina egna tankar, behov och önskemål, men ibland blir jag rädd att hon går och grubblar över något som jag borde veta. Något som har med oss eller mig att göra. Tänk om jag gör något fel som jag inte får chansen att rätta till. Tänk om hon inte säger hur hon vill ha det och så går jag omkring och tror att hon är nöjd fast hon inte är det. Eller så handlar det kanske om något helt annat. Som jobbet eller så. Det vet man liksom inte. Ibland måste man få gå in i sig själv och grubbla men risken finns att den andra känner sig utestängd och tar det personligt trots att det inte är det. Så hur gör man för att undvika det?

Magen mår sådär idag. Inget dödligt illamående eller så, men jag tror att den skulle behöva vila ännu mer. Märkligt, jag tycker inte att jag gör annat än sitter i soffan och degar. Trivs inte riktigt med det eftersom jag annars är hyfsat speedad till min person. Är träningssugen och skulle vilja gå ut och promenera. Behöver dessutom hugga upp ved och hade tänkt hinna jobba en stund innan jag hämtar sonen i skolan. Men. Kroppen och magen vill vila. Antar att jag måste lyssna på det. Vad gör man inte för den lilla muppen. Äter en biskvi och går och lägger sig...

No comments: