Monday, December 17, 2007

Kul nästan jämt

Om nödslakt anhålles. Jag hatar att vara förkyld. H a t a r. Näsan rinner, bihålorna värker och luftrören rosslar. Jag har druckit honungsvatten, knaprat vitlök, gurglat sprit och ätit apelsiner, men känner mig likt förbannat lika risig. Och att ha barn när man är sjuk är inte direkt någon önskesituation - även om man har en tålmodig fru som tar hand om den värsta markservicen. När bebisen är missnöjd och elvaåringen vill ha pannkaka får man helt enkelt försöka skrapa ihop sig och fixa. Så är det. Och så har jag fått borrelia. Jodå, livet är kul nästan jämt.

Aktuella nyckelord; nattskift, frostigt gräs, tända ljus, brasknaster, musikalsång, bebiskärlek, julklappar, ekonomisk vånda, jobbplanering, dopdiskussioner och stillsam beundran (min fru är klokare än jag och har världens vackraste leende).

No comments: