Friday, April 4, 2008

Egohelg

Nytränad och nyduschad, i en kofta som luktar Fru och hjärtmönstrade pyamasbyxor med knän på. Smörgåsrån, en påse naturgodis och en nollkommatjugofemma Cola light. Tv:n avstängd, Within temptation i cd:n och Stieg Larssons andra uppslagen på sängen. Så.

Gårdagen är tack och lov över. Ett major psykbryt har övergått i stillsam känslokoma och vårt Mad house är plötsligt lugnt och tyst. Jag är helt ensam hemma. Jag och knaskatterna. Jag vet inte om det är bra eller dåligt efter en sån här vecka, jag balanserar på kanten till branten, men jag ska göra vad jag kan för att hitta någon slags balans igen. Jag tror att jag kan. Ska fokuserar på att mysa och ladda energi. Och sova. Herregud vad jag ska sova. Om jag kommer ihåg hur man gör. Två nätter har jag på mig. Lyx indeed. Jag borde öppna en flaska rödvin och dricka mig så där befriande luddig i huvudet, men jag är för trött. Tror inte att mitt labila psyke klarar av det heller, så det får vänta till en annan gång. Det får bli jag och Stieg istället.

No comments: